Ayrık otları için ilaç kullanmak bazen sonrasında ekilecek üründe de sıkıntı yaratabiliyor. Ben Bergama köyde yaşarken ayrık otlarının üstünü toprak, yaprak gibi bazı şeylerle kapatıyordum. Ki bazı ziraatçiler o otların bazen, ürün yetişirken işe yaradığını bile söylüyorlardı. Paylaşmak istedim.
Merhabalar Momentos, Hoş Geldiniz. Ben bu blog sayfasını Kırşehir/Kaman/Yukarıçiftlik köyü arazisinde 20 dönüm ve 220 ceviz ağacından müteşekkil ceviz bahçesi olan arkadaşım Nazır Tekeli için yapmıştım. Her nasıl bu sayfaya ulaştıysanız bilmiyorum ama, ilgi ve alakanzı için çok ama çok teşekkür ederim. Her ne kadar 15 yıllık bir ceviz bahçesi olsa da maalesef sağlıklı bir şekilde ürün alınamıyor. Rekolte çok düşük. Örneğin geçen yıl hiç alınamadı, ondan önce alınan çok az ceviz, çoğu da hastalıktan kaybedildi. Toprağı sürülüyor, sulaması yapılıyor, gübresi veriliyor, ilaçlaması yapılıyor, aşıları yapılyor, ama tüm bu masraf ve emeklere rağmen, masrafını bile karşılayacak ürün alınamıyor. Tekrar teşekkürlerimi, selam ve sevgilerimi gönderiyorum. Allah'a emanet olun.
Recep Bey, bazen kendi haline bırakmanız gerekiyor. Japon bir toprak bilimcisinin kitabını edinmiştim. Orda ağaçları budamanın bile çok gerekmediği, toprağı sürekli alt üst etmenin zarar verdiği gibi şeylerden bahsediyordu. Bilirsiniz bazen ormanda, hatta İzmir' de tüm sokaklarda turunçgil ağaçları var, onların meyvesini hiç kimse toplamaz, kendi kendine düşer, dallar kendini yeniler ve müthiş çiçekler açarak baharda baygın kokular yayarlar. Onları düşündüm, ne toprakları belleniyor, ne ilaçlanıyor, zaten toprakları küçücük bir alanda caddelerde. Sanıyorum dirençli olmaları buna bağlı belki de. Bahsettiğim kitabı bulduğumda size email yazacağım. Sağlıklar diliyorum. Saygılar,
Ayrık otları için ilaç kullanmak bazen sonrasında ekilecek üründe de sıkıntı yaratabiliyor. Ben Bergama köyde yaşarken ayrık otlarının üstünü toprak, yaprak gibi bazı şeylerle kapatıyordum. Ki bazı ziraatçiler o otların bazen, ürün yetişirken işe yaradığını bile söylüyorlardı. Paylaşmak istedim.
YanıtlaSilMerhabalar Momentos, Hoş Geldiniz.
SilBen bu blog sayfasını Kırşehir/Kaman/Yukarıçiftlik köyü arazisinde 20 dönüm ve 220 ceviz ağacından müteşekkil ceviz bahçesi olan arkadaşım Nazır Tekeli için yapmıştım. Her nasıl bu sayfaya ulaştıysanız bilmiyorum ama, ilgi ve alakanzı için çok ama çok teşekkür ederim.
Her ne kadar 15 yıllık bir ceviz bahçesi olsa da maalesef sağlıklı bir şekilde ürün alınamıyor. Rekolte çok düşük. Örneğin geçen yıl hiç alınamadı, ondan önce alınan çok az ceviz, çoğu da hastalıktan kaybedildi. Toprağı sürülüyor, sulaması yapılıyor, gübresi veriliyor, ilaçlaması yapılıyor, aşıları yapılyor, ama tüm bu masraf ve emeklere rağmen, masrafını bile karşılayacak ürün alınamıyor.
Tekrar teşekkürlerimi, selam ve sevgilerimi gönderiyorum. Allah'a emanet olun.
Recep Bey, bazen kendi haline bırakmanız gerekiyor. Japon bir toprak bilimcisinin kitabını edinmiştim. Orda ağaçları budamanın bile çok gerekmediği, toprağı sürekli alt üst etmenin zarar verdiği gibi şeylerden bahsediyordu. Bilirsiniz bazen ormanda, hatta İzmir' de tüm sokaklarda turunçgil ağaçları var, onların meyvesini hiç kimse toplamaz, kendi kendine düşer, dallar kendini yeniler ve müthiş çiçekler açarak baharda baygın kokular yayarlar. Onları düşündüm, ne toprakları belleniyor, ne ilaçlanıyor, zaten toprakları küçücük bir alanda caddelerde. Sanıyorum dirençli olmaları buna bağlı belki de.
SilBahsettiğim kitabı bulduğumda size email yazacağım.
Sağlıklar diliyorum.
Saygılar,